AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Фоторепортаж

Головна / Виставки / Фоторепортаж / Валерій Шкарупа розкриває секрети авторської техніки

Валерій Шкарупа розкриває секрети авторської техніки

17 травня 2011

«
»

Алла Маричевська, арт-директор галереї «АВС-арт»:
Колись прочитавши ще заборонені на той час щоденники Олександра Довженка, я натрапила на вислів: «Бог на світі є, і ім’я йому – випадок». Налаштовуючи свою душевну й мисленнєву струну на сьогоднішнє відкриття, подумала: «Що ще шукати у світі, якого щастя, коли є такі випадки?..»
Колись ми випадково зустрілися з Петром Бевзою, були в його майстерні і тоді ще не думали, що це не востаннє. Потім, як з’ясувалося, весь час закономірно-випадково дорога приводила у творчі майстерні на Лук’янівці…
Коли пан Валерій показував мені роботу «Шовковий шлях» і сказав, що Шовковий шлях закінчується на Сумщині, я подумала про те, яке ж у цьому творчому стояку нашарування віків. Недаремно ця виставка Валерія Шкарупи називається «Висліди стомленостей» – це цитата з есею Олега Сидора-Гібелинди, ще не друкованого, але вперше тут оприлюдненого. Стомленості – це не втома нашої вікової історії, а відстояні глиби, нашарування, факти, які живуть у творах Валерія. Їх відчуваєш у тих рисках, фактурах, які не піддаються трактуванням.

Олег Сидор-Гібелинда, мистецтвознавець:

Рік тому мені пощастило побувати в Сумах. Один спільний товариш, викладач, мистецтвознавець Сергій Побожій водив нас містом, показував старовинні будови й підвів до барокової церковної вежі: «Тут Валерій Шкарупа сидів і творив, реставрував свої речі». Я зрозумів, що Валерій – не просто художник, це в Сумах істота міфологічна…
Хочу віддати належне галереї «АВС-арт», і це аж ніяк не комплімент. Вона надає арену для демонстрації багатьох чудових художників з усіх куточків України (не люблю слово «регіональний»). Як на мене, києвоцентризм – одна з бід нашого часу…
Але нам пощастило: гора не рушила до Магомета, ми не пішли до Сум, Валерій сам до нас пішов – і без нього вже арт-довкілля Києва уявити не можна. У Валери є зацікавленість поверхнями, деталями, відбитками, він не поспішає, зупиняється перед деякими моментами реальності. Що мене вражає в мистецтві – так це темпоральність, його часовість. Картини існують як певна цілісність виставки і потім десь розбіжаться. Його роботи з’являться в Америці, Росії, Ізраїлі, Франції, у приватних збірках. І власники не будуть вас так радо пускати милуватися цими картинами, тому користайтеся унікальною нагодою подивитися на них у хорошому інтер’єрі.

Дмитро Корсунь, мистецтвознавець:

Хочеться побажати цим картинам великої Долі – вони цього гідні, вони для рідкісного знавця такого живопису, бо він гнучкий і безпредметний, в’язкий і плоский, історичний і поетичний. Це особливий сугестивний стан духу людини-реставратора, яка любить історію, літературу, яка знаходиться в річищі сучасних досягнень живопису.

Василь Корчинський, мистець:
Для мене роботи Валерія Шкарупи – це якась тяглість часу, нашарування століть і поколінь. З іншого боку, це нашарування сонця, землі, простору, неба. І – якась музикальність: тут є звуки мелосу давньої Греції, нашої скіфської степової доби, мелосу Середньовіччя. І оце все поєднане в одному полотні, замішане у великому казані. Треба лише залучити свої відчуття – і будеш поза простором, поза часом, поза межами...

Валерій Шкарупа, мистець:

Дуже вдячний Аллі за запрошення до співпраці, яке було досить несподіване, хоча я й давно готувався до виставки. Величезна подяка моїм друзям, котрі сьогодні прийшли на відкриття: Владиславу Шерешевському, Петрові Бевзі, Олегу Філю, Олегу Ясенєву, Сергію Гаю, Олексію Литвиненкові. Дякую всім, хто допоміг у створенні експозиції. Для мене це дуже відповідальна й важлива подія.

Афіша

«МАРІЯ-МРІЯ, ГАННА-ПАННА»04 травня 2017

Серія живописних робіт київської художниці Анни Діденко – це, як зазначає авторка, присвята Жінці, її неосяжній красі та ніжній силі. Виставка «Марія-мрія, Ганна-панна» в галереї «АВС-арт» представляє добірку жіночих образів, розмаїтих у своїй характерності. Декоративно-етнографічна стилізація дає художниці можливість актуалізувати міфопоетичний сенс жіночності, властивий українській культурі.

Митці

Литвиненко Олексій Литвиненко Олексій
Народився 17 січня 1961 року. 1985 року закінчив Київський державний художній інститут. Із 1992-го – член Національної спілки художників України. Живе і працює в Києві.