AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Наталія Ярова. Малярство

Наталія Ярова. Малярство

 28 лютого - 18 березня 2017

Мистецький доробок Наталії Ярової дивує (саме дивує, бо таке рідко трапляється серед художників) передусім стилістичним різноманіттям і творчими рішеннями. Ще більше подивовує те, що різнобіжність індивідуальної манери аж ніяк не розминається з високою якістю робіт. Рівно однаково всім картинам притаманні високий професіоналізм, естетика краси, культура лінії й мазка, композиційна виваженість, колірна вишуканість. Зрештою, така стала якість творчої праці стверджує конкретну відповідальність мисткині перед наділеним Богом талантом, а також її готовність до миттєвої відповідальності за вибір власної форми Буття, що водночас звільняє людину від формальних установок і забобонів традиційної чи то фахової, чи назагал людської думки.
Власне, в цих координатах творчості динамічно виображується, трансформується й набирає глибини образно-символічний зміст полотен Наталії Ярової, крізь який проступає інтелектуальний темпоральний шлях, що синтезує й духовний. Усвідомлений шлях до самого себе.
Картини, виконані у класичній реалістичній стилістиці, переважно камерні натюрморти 1970-х років, – це споглядання предметного світу: розмаїтого, досконало організованого в гармонійному ритмі. У квадратному форматі картин – квіти, ягоди, весни, осені, літа в добробутніх побутових предметах. Плоди праці чотирьох природних стихій – землі, сонця, води, повітря. Образи цілісності й повноти життя, писані з натури широким мазком із фактурними акцентами та переважно в теплій колірній гамі, звучать, вібрують у ритмі світла.
Пейзажі 1980-х – це вже не «наочні» сюжети, а краєвиди-імпресії, краєвиди-асоціації. Тут натура – умовний символ, позаяк Наталія Ярова більше прислухається до відлуння вібрацій довкілля в собі. Хоч у картинах більше стилізації та узагальнення, однак оптимістичний настрій духовної насолоди вічністю буття – незмінний.
1990-ті спричинили і світоглядні, й творчі трансформації мисткині. Захоплення східною філософією й мистецтвом, метафізичні розмисли та екзистенційні шукання дали у висліді перехід до абстрактно-символічної манери письма. Якщо цикли «Дощі» та «Чайники» – це віднайдення авторських формальних рішень, то віднайдення векторів духовного розвитку та формування цілісного світогляду розкриває створений Яровою цикл робіт з образом птаха. Тут птах – символ людської душі, розтерзаної власним егоїзмом та гординею, її драматичні пошуки втраченої гармонії, що прагне вирватися з клітки матерії й долучитися до Єдиного. Тепер, розуміючи, що світ безконечно мінливий, що врівноваженість Природи – найбільше щастя Життя, мисткиня силою свого пензля розриває клітку. Душа вільна. …Вона ще рефлексує про волю символічно-гротескними ущільненими образами урбаністичного пейзажу в серії «Місто Х», а через простоту мотиву й лапідарність форми холодно-теплим колоритом смакує певне якість гармонії між людиною і природою в сільських краєвидах.
2000-ні – це створення абстрактних мотивів, навіть якщо подекуди крізь плетиво ліній і геометричних форм оказіонально проступають портрети чи пейзажі, що відкривають приховані символи й розставляють емоціональні акценти. Роботи цього періоду демонструють незаангажоване володіння форматом, у межах якого над потужною енергетикою холодних тонів верховенствує пульсуюча лінія. Гра нюансів. Чергування прозорості та наповненості динамічної композиції, що центрує й приковує увагу до кругової побудови, де зображення біжить, пливе, перетікає, перетворюючи хаос руху в гармонійний сенсорний образ пульсуючих енергій. Це не демонстрування майстерності – це потвердження думки про те, що саме мистецтво може бути прообразом Єдинобуття.
Алла Маричевська,
арт-директор галереї «АВС-арт»
 

Афіша

«МАРІЯ-МРІЯ, ГАННА-ПАННА»04 травня 2017

Серія живописних робіт київської художниці Анни Діденко – це, як зазначає авторка, присвята Жінці, її неосяжній красі та ніжній силі. Виставка «Марія-мрія, Ганна-панна» в галереї «АВС-арт» представляє добірку жіночих образів, розмаїтих у своїй характерності. Декоративно-етнографічна стилізація дає художниці можливість актуалізувати міфопоетичний сенс жіночності, властивий українській культурі.

Митці

Литвиненко Олексій Литвиненко Олексій
Народився 17 січня 1961 року. 1985 року закінчив Київський державний художній інститут. Із 1992-го – член Національної спілки художників України. Живе і працює в Києві.