AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Юрій Герц. Малярство

Юрій Герц. Малярство

«Здається, полотна мистця створені на музичній основі у темпі allegro чи presto. Живописне потрактування викликає асоціації зі звуками цимбалів, поверхня полотна вібрує й палахкотить дорогоцінними кольоровими розсипами», – так говорить про Юрія Герца мистецтвознавець Володимир Кудлач. І справді: малярське чуття маестро, самобутнього представника другої генерації закарпатської школи живопису, вирізняється дивовижною музикальністю. Недарма його називають співцем Верховини – своєї землі. Маючи чудових педагогів – Йосипа Бокшая, Адальберта Ерделі та Федора Манайла, мистець отримав неоціненні фахові знання, а джерелом інспірацій для нього завжди було рідне довкілля: закарпатське дерев’яне зодчество й міська архітектура, дзвінка й яскрава гірська природа, що наче підкреслює святковий і радісний настрій людей, захоплених феєрією обрядодійств, народних забав і гулянь.

Так поставали його полотна «До світла» (1969), «Свято на верховині» (1975), «Верховина святкова» (1979), «Різдвяні забави» (1992). А за серію робіт «Барвиста Верховина» 1994 року мистець отримав Шевченківську премію. Того ж 1994-го відбулася знакова для художника персональна виставка в Києві (і до сьогодні єдина у столиці).

Живопис Юрія Герца – наскрізно мажорний, вітаїстичний, пронизаний щирою любов’ю до довколишнього простору й життя. Довершене авторське відчуття декоративної плями, відкриті кольори та їх контрастне сполучення, що надають композиціям експресивної виразності, й підкреслена етнографічна тематика складають основу мистецького почерку художника. Він якнайкраще відчув і виразив у своїх творах дух самих Карпат.

Протягом багатьох років лишаючись відданим обраній темі, маестро писав своє велике карпатське рондо, що звучало кількома основними темами, підкресленими колірним аранжуванням (як і в класичній музиці, де у великому рондо неодноразово повторюється головна тема, чергуючись із епізодами-переходами). Ця малярська мелодія линула, відлунюючи від гір і церквиць, підхоплена народними музиками; замикаючись у коло, набираючи висхідних обертів, бриніла в чистому прозорому повітрі, варіюючись зі змінами пір року.

…У лютому 2013-го Юрій Герц святкував би свій вісімдесят другий день народження. Та це свято буде без Маестро – хоч музика його рондо звучатиме й далі, адже мажорними барвами світяться для глядача мистцеві полотна, даруючи настрій, радісну емоцію й свято.

Афіша

«БЕРЕГИНІ БЕРЕГІВ»09 жовтня 2018

Виставка Лесі Біленко «Берегині берегів» у галереї «АВС-арт» представляє графічний доробок художниці, об’єднаний наскрізною темою жінки. Жіночі образи мисткині різні як за настроєвістю, так і за приналежністю до культурно-географічних координат: ось космацьке подвір’я, ось кафе в Сімеїзі, а далі – узбережжя Арамболя з його екзотикою і щоденною подієвістю.

Митці

Опалинський Роман Станіславович Опалинський Роман Станіславович
Живописець, працює також у галузях графіки, художнього металу. Народився 1962 р. в м. Городок Львівської обл. Закінчив Львівський будівельний технікум (Львівський коледж будівництва, архітектури та дизайну) – архітектура (1985), Львівський державний інститут прикладного і декоративного мистецтва (Львівська національна академія мистецтв) – кафедра художнього скла (1992). Член Національної спілки художників України. Заслужений художник України. Роботи знаходяться в колекціях Музею етнографії та художнього промислу ІН НАН України (Львів), Запорізького обласного художнього музею, Музею образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва «Козак Мамай» (Дніпродзержинськ), у мистецькій збірці Міністерства культури України, а також у приватних колекціях Польщі, Німеччини, Голландії, США, Канади, Австралії, Ізраїлю.