AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Юрій Герц. Малярство

Юрій Герц. Малярство

«Здається, полотна мистця створені на музичній основі у темпі allegro чи presto. Живописне потрактування викликає асоціації зі звуками цимбалів, поверхня полотна вібрує й палахкотить дорогоцінними кольоровими розсипами», – так говорить про Юрія Герца мистецтвознавець Володимир Кудлач. І справді: малярське чуття маестро, самобутнього представника другої генерації закарпатської школи живопису, вирізняється дивовижною музикальністю. Недарма його називають співцем Верховини – своєї землі. Маючи чудових педагогів – Йосипа Бокшая, Адальберта Ерделі та Федора Манайла, мистець отримав неоціненні фахові знання, а джерелом інспірацій для нього завжди було рідне довкілля: закарпатське дерев’яне зодчество й міська архітектура, дзвінка й яскрава гірська природа, що наче підкреслює святковий і радісний настрій людей, захоплених феєрією обрядодійств, народних забав і гулянь.

Так поставали його полотна «До світла» (1969), «Свято на верховині» (1975), «Верховина святкова» (1979), «Різдвяні забави» (1992). А за серію робіт «Барвиста Верховина» 1994 року мистець отримав Шевченківську премію. Того ж 1994-го відбулася знакова для художника персональна виставка в Києві (і до сьогодні єдина у столиці).

Живопис Юрія Герца – наскрізно мажорний, вітаїстичний, пронизаний щирою любов’ю до довколишнього простору й життя. Довершене авторське відчуття декоративної плями, відкриті кольори та їх контрастне сполучення, що надають композиціям експресивної виразності, й підкреслена етнографічна тематика складають основу мистецького почерку художника. Він якнайкраще відчув і виразив у своїх творах дух самих Карпат.

Протягом багатьох років лишаючись відданим обраній темі, маестро писав своє велике карпатське рондо, що звучало кількома основними темами, підкресленими колірним аранжуванням (як і в класичній музиці, де у великому рондо неодноразово повторюється головна тема, чергуючись із епізодами-переходами). Ця малярська мелодія линула, відлунюючи від гір і церквиць, підхоплена народними музиками; замикаючись у коло, набираючи висхідних обертів, бриніла в чистому прозорому повітрі, варіюючись зі змінами пір року.

…У лютому 2013-го Юрій Герц святкував би свій вісімдесят другий день народження. Та це свято буде без Маестро – хоч музика його рондо звучатиме й далі, адже мажорними барвами світяться для глядача мистцеві полотна, даруючи настрій, радісну емоцію й свято.

Афіша

«ПРОСТІР ПЕРЕБУВАННЯ»22 квітня 2024

Персональна виставка одеського художника Дмитра Величка вперше презентується в Києві, що дає можливість поціновувачам мистецтва увійти в його авторський «Простір перебування», відзначений особливим світовідчуттям. Своїм нефігуративним композиціям Дмитро Величко свідомо не дає назви, запрошуючи глядача до співтворчості. Це спонукає замислитися про тотожності/подібності/відмінності в синонімічному ряді: простір буття, розташування, знаходження, присутності, перечікування…

Митці

Харакоз Володимир Вікторович Харакоз Володимир Вікторович
Володимир Харакоз народився 1949 року. Закінчив Естонський державний художній інститут. Член Національної спілки художників України (1992). Працює як живописець і графік.