AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Андрій Гуренко. «Морфологія сутінків»

Андрій Гуренко. «Морфологія сутінків»

20 листопада - 8 грудня 2012
У серії робіт Андрія Гуренка «Морфологія сутінків» ледь помітна іронія науковоподібної назви приховує присмеркову плинність зображень і значень. У мереживі темних ниток ночі і світлих ниток дня уявне, фантастичне отримує текстурну, корпусну і просторову реальність, але вислизає з вербальних лабет. Автор відтинає непотрібні, на його думку, пояснення і контекстуальні прив’язки, не бажаючи множити кількість значень. 

Як і раніше, художник послідовно уникає мовних підказок, залишаючи шляхом комунікації лише зображальність, у даному випадку – наближену до максимально можливого ступеня. А.Гуренко проводить нас усіма рівнями зорового сприйняття, починаючи від абстрактної композиції загальних плям, що згодом виявляються наповненими дивним тілесним життям, за межу, де обриси об’єктів розчиняються, й назовні виходить їх структурна складова. Це дає можливість споглядати роботи митця з будь-якої відстані, створює надзвичайну глибину зображення й потужний стереоскопічний ефект занурення. Використано, здавалося б, абсолютно не придатний для цього, за визначенням, інструмент – орнамент. Але тотальність орнаменту виявляється не стільки формотворчим, скільки змістоутворюючим засобом. Засобом репрезентації візуально абсолютно переконливого світу. Візерунок, патерн із декоративно-ужиткового прийому оздоблення пласкої поверхні виростає до патерну – метафори життя, де зв’язки і впливи унаочнені фарбами й лініями. 

Тут усе починається з точки – за П.Філоновим, «одиниці дії». Її «атомарні» зв’язки народжують похідні «елементи» – лінії, кола, трикутники, спіралі й т.д. Об’єднуючись у «молекули» малюнка, вони проростають скрізь на полотнах, утворюючи небо, землю, дерева, квіти й істот. Таким чином, абстрактний знак зведений до мікрорівня зображення, ідеальна геометрична безкінечність точки еволюціонує на наших очах у реальність образу. Химерна у своїй впізнаваності реальність, не ховаючи, показує «як? яким чином?» і зберігає мовчання на питання «чому? навіщо?». Логіка послідовності, запитів і висновків поступається потужній сугестії картин. Вони втягують глядача у безмовний діалог. В їх споглядальній уповільненості час застигає, спійманий пасткою деталей. Він розриває ланцюг лінійності, викуваний поступом взаємопов’язаних подій; стає завжди теперішнім і завжди іншим, резонуючи з місцем, настроєм та світлом. Час стає міфом. 

На перший погляд, ця ретельно розроблена метрично й ритмічно гармонія на полотнах перегукується з методом аналітичного мистецтва, розробленого П.Філоновим. Поверхнева схожість існує як у принципі «зробленості», так і в індуктивному способі побудови зображення від часткового до загального. Росіянин аналітично розтинав дійсність, намагаючись видобути з неї майбутні «квіти світового розквіту». В картинах сучасного українського майстра ми бачимо протилежний хід вітального (від лат. «vita» – життя) синтезу, де ідея, уява набуває плоті. Це спосіб сприйняття, де диво є безпосередньо відчутною основою існування, поза препаруванням, поза нашаруваннями інтерпретацій і тлумачень. 

Андрій Гуренко не нав’язує пафосу революційної перебудови – він пропонує побачити вже існуючу фантастичну досконалість світу, й побачити її особисто, а не як вектор руху людських мас. 

Катерина Черняк

Афіша

«МАЛЬОВАНІ ОПОВІДІ»03 липня 2018

Мистецтво, з яким і на яке ми працюємо, завжди ставить небанальні питання. За роки галерейної практики в «АВС-арт» неодноразово дискутували про визначення культурного простору як такого, про моделі формування українського мистецького середовища, зрештою – про особистість універсального типу мислення, творчо-інтелектуальний набуток котрої не обмежується одним вектором. Це й склало підґрунтя нашого нового міждисциплінарного проекту, що його відкриває виставка Василя Шандра.

Митці

Бараннік Сергій Бараннік Сергій
Народився 1952 року. Працювати як мистець почав 1975 р. в художньо-виробничому комбінаті. Один із засновників творчої групи альтернативного мистецтва «Маріуполь-87». Член Національної спілки художників України (1992). Голова правління Маріупольської організації НСХУ. Заслужений художник України (2009). Твори знаходяться в музеях України, Росії, Польщі, Палестини, у приватних колекціях Польщі, Італії, Франції, Німеччини, Канади та США.